HIT MUSIC ONLY!

29 ноября `18, в 10:40
Смертні машини: цікаві факти про стрічку!

Смертні машини: цікаві факти про стрічку!

Знімальний процес

Через сто років після зруйнування цивілізації стихійними лихами, загадкова молода жінка Естер Шоу (Гера Гілмар) – єдина, хто може зупинити Лондон, гігантське місто-хижак на колесах, від пожирання всього на своєму шляху. Дика та несамовита, якою керують спогади про матір, Естер об’єднується разом з Томом Натсворті (Роберт Шіен), вигнанець з Лондону, та Джіхає (Анна Фанг), небезпечною злочинницею за чию «голову» оголошена винагорода.

Universal Pictures та MRC представляють Смертні Машини, нову приголомшливу, епічну пригоду, створену художником візуальних ефектів, лауреатом премії Оскар Крістіаном Ріверсом (Кінг-Конг),  на основі однойменного роману Філіпа Ріва. Разом з Ріверсом над створенням стрічки працювали кінорежисери та три разові лауреати  премії Оскар за фільм «Хоббіт» та  трилогії «Володар перснів», Френ Волш, Філіп Бойенс та Пітер Джексон виступили авторами сценарію.

Візуальні ефекти було створено командою Weta Digital, яку очолюють Кен Макгаух, Кевін Андре Сміт, Люк Міллар та Деніс Юо. Продюсером фільму виступила Зейн Файнер «Хоббіт» (кінотрилогія), Дебора Форте (Страшилки), Волш і Джексон. Виконавчі продюсери фільму - Кен Камінс «Хоббіт» (кінотрилогія) і Філіп Бойенс.

Хьюго Вівінг, який знімався у кінотрилогіях «Хоббіт» та «Володар перснів», в «Смертних машинах» грає роль могутнього лондонця з сумнівним баченням майбутнього.  Також до них приєдналися Ронан Рафтері в ролі скромного інженера Бевіса Пода; австралійка Лейла Джордж в ролі Кетрін Валентайн; Патрік Малагайд – Магнум Кром, Лорд та мер Лондона; та Стівен Ленг у ролі Шрайка.

Кінематографістом стрічки став Саймон Рабі («Елізіум», «Дев’ятий округ»), а художником фільму Ден Хеннан («Тор: Раґнарок», «Хоббіт»). Дизайнер по костюмах Боб Бак («Z – Значить Захарія», «Хоббіт»), стиліст  та візажист Нансі Вінсент («Хоббіт»), режисер – Джон Вотфорд-Робінсон («Пиріг зі свининою», «Що ми робимо у тінях»), композитор – Том Холькенборг ( «Розкрадачка Гробниць», «Шалений Макс: Дорога Гніву»).

Спільно профінансований компаніями МRC та Universal, дистриб’ютор студія Universal. Фільм Смертні Машини було повністю відзнято в Новій Зеландії.  

 

Робота над фільмом

Створення і Катаклізм

Квартет Смертних Машин

Сім років знадобилося Філіпу Ріву, щоб написати свій перший роман «Смертні Машини», який було видано компанією Scholastic в 2001 році. «Найкраща ідея що виникала на думці, – це місто на колесах, але я потім я запитав себе «Навіщо його створювати?», – говорить Рів. « Воно виглядає таємниче, але потім в мене з’явилась ідея – місто на колесах, що переслідує інше місто і коли я почав працювати, все стало на свої місця».

Знаменитий роман, удостоєний таких премій дитячої художньої літератури як: «Гардіан»®, книжкова премія«Лос-Анджелес Таймз»® та став номінантом на премію Коста, одну з найбільш авторитетних премій Великобританії, що послужило для розвитку серії книг Смертні Машини: Смертні Машини, Золото Хижаків, Пекельні Конструкції, Темна Рівнина.

Події книги відбуваються через багато століть, після того, як цивілізація була зруйнована катаклізмом, відомим як Шістдесят хвилин війни. Людство змогло адаптуватися та винайти новий спосіб життя. Гігантські рушійні міста тепер блукають по Землі, безжалісно полюючи на невеликі містечка. Том Натсворті, житель нижнього рівня великого міста Лондон починає боритися за життя разом з  Естер Шоу. Дві абсолютні протилежності, чиї шляхи ніколи не повинні були перетнутися, вирішують об’єднатися щоб змінити хід майбутнього.

Під час навчання в коледжі мистецтв Рів полюбляв експериментувати з камерою Super 8, але вирішив, що легше ілюструвати та писати романи, ніж знімати фільми. Тим не менш, він мав чітке уявлення про кінематографічне майбутнє його історії. «Смертельним машинам було призначено стати грандіозним екшном», – каже Рів. «Адже він складається з трьох основних сцен та кульмінаційної сцени. Ця історія не могла не бути відзнятою».

Президент корпорації Scholastic Media та продюсер фільму «Смертні Машини» Дебора Форте абсолютно погоджуються. «У Філіпа є трохи від актора і трохи режисера, тому, коли він пише виходить дуже кінематографічно», – каже Форте. «Ви чудово знаєте яким є світ, як він виглядає, звучить і що означає жити в ньому». Тож Форте, людина з чиєї допомоги на великих екранах з’явився «Золотий компас», не зволікаючи згадала про кінорежисера з надзвичайним баченням і бездоганним чуттям, який би зміг адаптувати «Смертні машини»  в неймовірний блокбастер – Пітер Джексон.

 

Сцена Джексона

З книги на великий екран

Джексон та його колеги-кінематографи Френ Волш та Філіпа Бойенс не дуже прагнули знімати ще однин фентезі, коли Форте вперше надіслала їм книгу «Смертні машини», приблизно 2005 року. «Після виходу фільму «Володар перснів» на нас посипалась різноманітні проекти і більшість з них відносились до жанру фентезі», – говорить Бойенс. «Я отримав лист від Піта, де він просив мене прочитати цю книгу, будучи зовсім не голослівним, адже він хотів почути чесну думку. Книга затягнула мене з першого речення і продовжував читати сподіваючись, що книга матиме дивовижне закінчення і так і сталося. Отож я написав Піту, – «Так, історія надзвичайна».

З самого початку Джексон був схвильований щодо ідей та образів «Смертних машин». «Людство змінило свій образ і міста почили переміщатися». – говорить Джексон. Це міста на колесах. Лондон простягається більше ніж на милю в довжину, вони висліджують та полюють на менші міста по всій території Великої Мисливської Землі, яка, по суті, є Європою.

В книзі Ріва просліджується концепція муніципального дарвінізму. «Більші міста харчуються меншими», – каже Джексон. «Менші міста харчуються невеликими містами, а маленькі міста їдять крихітні маленькі міста. В цьому вони вбачають природну еволюцію».  Коли ми приєднуємось до цієї історії, події тривають вже більше тисячі років.  Проблема муніципального дарвінізму полягає в тому, що в ній є великі мінуси. Великі міста поїдають так багато маленьких, що вже нічого не залишилось і вони повинні або поїдати один на одного або шукати щось інше для полювання».

Йому дуже сподобалась ідея міст на колесах, історія та емоційні елементи про кохання, співчуття, помсту та визволення. «Завжди шукаєш людяність в історії», – говорить Джексон. «Смертні машини саме про це».

Кіностудія Wingnut Films, яка належить Джексону, почали підготовку до зйомок фільму «Смертні машини» в Новій Зеландії в 2008, але проект було призупинено через зйомки фільма «Хоббіт». Після виходу останньої частини «Хоббіт: Битва п’яти армій» в 2014 році, Джексон вирішив написати та відзняти «Смертні машини» разом з Френом Волшом вони звернулися до Крістіана Реверса з проханням режисерувати фільм.

«Я завжди хотів зробити щось для Крістіана, і це був ідеальний момент», – говорить  Джексон.

За двадцять п’ять років до того, Ріверс надіслав Джексону лист шанувальника, в який додав малюнки драконів та попросив взяти його на роботу. Джексон був вражений і найняв його. Першим завдання Ріверса стала робота з архівними документами Джексона по фільму «Поганий смак». Вони продовжили працювати разом, так як їх кар’єра процвітала. Ріверс здобув нагороду премії «Оскар»® в 2005 році за фільм Кінг Конг в номінації за найкращі візуальні ефекти. Джексон знав що Рівенрс мав надзвичайний талант в розповіданні історій і горів невимовним бажанням передавати складні емоції на екрані.

Тим не менш, Ріверс зовсім не очікував отримати можливістю в режисеруванні «Смертних машин».

Пропозиція від Джексона надійшла зовсім неочікувано. На щастя, він був добре підготовлений. Ріверс заздалегідь розробив попереднє візуальне планування фільму і добре знав проект. Проте він не міг не помітити його грандіозний розмах. «Як перетворити це все в гідний фільм?» Подумав спочатку Ріверс. «Як зобразити гігантські міста-машини? Як зробити так, щоб люди повірили? Книга містить багато метафор, але фільм має бути буквальним».

На щастя, він та його команда мали досвід того, як зобразити фантастичний літературний світ в фільмі. «В нас вже є досвід такої роботи», – говорить Аманда Вокер, яка працювала в якості помічника продюсера над трилогією «Хоббіт». Наша команда художників вміє успішно працювати з матеріалами для створення світів які ніхто ніколи не бачив.

Лауреати премії «Оскар», Френ Волш та Філіпа Бойенс підписали контракт на адаптацію стрічки. «Ми знаємо один одного, довіряємо один одному», – говорить Бойенс. «Наша співпраця ґрунтується на взаємоповазі».

З самого початку Волш, Бойенс і Джексон розуміли що сценарій повинен пояснювати світ смертельних машин аудиторії, не жертвуючи швидкістю та спритність наративу. «Секрет в  тому, щоб показати як влаштований світ машин, не загромаджуючи сюжетну лінію», – говорить Бойенс. Ми також розуміли, що світ машин повинен бути наповнений реальною, емоційною, людяною історією. «Світ смертельних машин став доволі новою ідеєю», – говорить Бойенс. «В той самий час ідея зібрала воєдино всі ниточки людства, що вижило».

 «Не має сенсу знімати фільм, якщо ви не можете зіставити себе з головними героями» – говорить Джексон. Ми могли б відзняти події в фільмі «Смертельні машини» навіть через 1700 років потому, але люди все одно залишаться людьми. Якщо б ми повернулися на дві чи три тисячі років назад, ми могли б сісти повечеряти з жителями Античного Єгипту чи Рима і скоріше за все ми знайшли б над чим посміятися і про що поговорити. Навіть не дивлячись на те, що ми з різних світів, ми все одно залишаємося людьми, незалежно від того наскільки божевільний та фантастичний світ навколо нас».