Чому ми кидаємо вивчення англійської мови? З’ясовуємо головні причини разом із Grade.ua

Чому ми кидаємо вивчення англійської мови? З’ясовуємо головні причини разом із Grade.ua

Відкладати важливі справи та заняття “на потім” — поширена проблема, яка потребує вирішення задля досягнення певної мети. Часто такою метою є вивчення англійської мови, що є необхідним ресурсом для карʼєрного зростання, подорожей, саморозвитку та безлічі інших справ. 

Почати нарешті вивчати англійську обіцяють собі багато людей з різною мотивацією, однак підстави чому вони так і не роблять перший крок — схожі. 

Сьогодні експерти Grade Education Centre розкажуть про 6 найпоширеніших причин, чому ми не починаємо навчатись або кидаємо почате на півдорозі.

6470cd7257876.webp

Важливі та неважливі справи

Одним з перших кроків, коли зʼявляється зацікавленість у будь-якому хобі чи справі, — визначити чи дійсно вам це потрібно. Якщо так, то спитайте себе: для чого і наскільки реально досягти успіху в цій новій справі, враховуючи теперішні обставини? 

Наприклад, коли ви вивчаєте німецьку, займаєтесь танцями й фітнесом, працюєте та проводите вечори з близькими, то виділити час на опанування ще однієї мови вкрай складно і, будемо відвертими, не є необхідним.

Однак, якщо ж ваш графік не такий насичений, а англійська допоможе просунутись по карʼєрній драбині чи здобути кращу освіту, то ви швидко усвідомите, що це починання — важливе. 

Велика мета — примарна

Ще одна причина втрати мотивації — це відсутність результату. Зазвичай, результат є, але людина не помічає його через масштабність та абстрактність кінцевої мети. 

Наприклад: ваша мета вивчити англійську, але “вивчити” — це як? Почати вільно говорити й розуміти іноземців? Дивитись фільми в оригіналі? Жити в англомовній країні? Всі ці приклади зумовлюють зовсім різний рівень знань. Відтак, для перегляду більшості фільмів в оригіналі достатньо рівня B1-B2, а от повноцінно жити та працювати в англомовній державі допоможе C1. Для спілкування в подорожах та закриття ваших потреб достатньо навіть A2.

Мета без конкретики має досить недосяжний вигляд, адже ви не можете оцінити наявний прогрес вже зараз. Внаслідок цього втрачаєте мотивацію та бажання продовжувати. Часто на цьому етапі можна почути фразу “Мені це не дано!”.

“Спробував — не сподобалось”

Формат навчання та його умови грають неабияку роль у нашій мотивації та бажанні продовжувати. Отож, якщо ви спробували вивчати англійську самостійно, але це не дало результату або вам забракло самодисципліни, то варто спробувати інші варіанти. 

Сучасні мовні школи та освітні центри пропонують заняття онлайн, офлайн, в групах, індивідуально, з носієм мови, інтерактивні, нетипові, з актуальною літературою, з нахилом у бізнес, юридичну чи навіть англійську для IT-фахівців.

Все це — поле для експериментів та пошуку кращого формату, який і стане вашою мотивацією не кидати навчання. Також памʼятайте, що велике значення мають безпосередні умови уроків — чи комфортно вам разом з одногрупниками, чи є перерви, чи зручне місце, де ви займаєтесь, а також безліч інших факторів.

Перфекціонізм

Проблема, яка заважає багатьом людям — це бажання зробити все ідеально і з першого разу, навіть в абсолютно невідомій для них справі. Страх зробити помилку, вимовити некоректно слово чи забути граматичну структуру лякає новачків та навіть досвідчених студентів. Вони соромляться своїх знань та навичок, порівнюють себе з іншими студентами й бояться показати, що не знають чогось.

Це деструктивний шлях, який не дозволить вам не лише вивчати мову, а й загалом — зробити перший крок та записатись бодай на пробне заняття.

Що ж робити? Як би складно не було, але слід усвідомити, що чогось не знати, помилятись та перепитувати — нормально. Потрібно дати собі простір для навчання у розслабленому стані. Адже якщо від уроку англійської ви отримаєте стрес, то навіщо вам її вивчати?

Монотонність та досвід з минулого

Навчання у багатьох досі асоціюється зі шкільною партою, підручниками та монотонними лекціями. Негативний досвід навчання з минулого може впливати на наші рішення навіть через десяток років. Таке стереотипне уявлення про навчальний процес та вивчення мови зокрема може нівелювати бажання розвитку.

Крім того, якщо вже розпочате навчання одноманітне та нецікаве, то досить швидко виникає враження, що ви тупцюєте на місці без прогресу. Навчання не має обмежуватись формальними уроками, вправами та повторенням матеріалу. Англійську найкраще вивчати у ситуаціях близьких до реальних, з рівномірним розвитком говоріння, письма, читання та розуміння мови на слух.

Тому важливо створювати можливості для практики англійської в реальному житті та використовувати мову у різних контекстах, обирати цікавого викладача з сучасним підходом до уроків, а також слідкувати за своїм станом і вчасно коригувати програму разом з вчителем, якщо заняття стали монотонними.

Авральне навантаження

Що ж продуктивніше та додає мотивації? Різке навантаження раз на місяць / 6 місяців / рік, коли ми намагаємось водночас вивчити 300 нових слів, засвоїти що таке інфінітив та герундій, а також прослухати лекції професора з Гарварду мовою оригіналу чи регулярні заняття з поступовим опануванням всього необхідного для вашого рівня англійської? Звісно ж — друге. 

Вчити англійську, коли згадалось про це — абсолютно непродуктивно, на жаль. І скільки б годин підряд ви не муштрували книжки, якщо це не регулярна дія — результату, а тим більше вмотивованості вам не досягти.

Тож, маленькі, але регулярні кроки — хороший підхід, якщо ви не плануєте знову закинути англійську на довгі роки.

6470cd96d537c.webp

Отож, підсумовуючи, створимо такий собі чек-лист здорового підходу до навчання, який зменшить шанси кинути його через пару тижнів.

Крок 1: проаналізувати необхідність навчання, результат, який ви хотіли б отримати та його досяжність, враховуючи обставини.

Крок 2: сформувати чітку, зрозумілу та досяжну мету. Можна розбити її на менші кроки та отримати повноцінний план.

Крок 3: проаналізувати та обрати найкращий формат для навчання, створити та підтримувати комфортні умови на уроках.

Крок 4: навчатись регулярно, робити нехай маленькі, але продуктивні кроки, поступово опановуючи рівень англійської за рівнем. 

Крок 5: хвалити себе за нові досягнення у навчанні, не вимагаючи нереального результату!

Виконавши ці кілька простих кроків починати та продовжувати навчатись буде значно простіше!

До речі, якщо шукаєте курси англійської мови в Києві — в Grade Education Centre пропонують навчання за понад 10 різними програмами в офлайн та онлайн-форматах. Пробний урок — безплатний, тож саме час робити свій перший крок на шляху до мети!