HIT MUSIC ONLY!

14 января `19, в 11:56
Марія - королева Шотландії: цікаві факти про стрічку

Марія - королева Шотландії: цікаві факти про стрічку

Марія – королева Шотландії народилася 8 грудня 1542. Їй було всього шість днів коли помер її батько, король Джеймс V і вона посіла трон Шотландії. Більшу частину дитинства Марія провела у Франції, рідній країні її матері, в той час як Шотландією правили регенти.

В 1558 вона вийшла заміж за французького дофіна, котрий став королем Франції Франциском ІІ в 1559 році. 

Марія була єдиною дружиною Франциска ІІ протягом року до його смерті. В 1561 вона повернулася в Шотландію, щоб посісти престол, який належав їй по праву.

Підпис Марії:

Єлизавета І народилася 7 вересня 1533, донька Генріха VIII та Анни Болейн (котру було страчено коли Єлизаветі було лише два роки). Після смерті Герніха VIII, трон посів зведений брат Єлизавети - Едвард VI, потім її двоюрідна сестра леді Джейн Ґрей (протягом дев’яти днів), а потім її зведена сестра-католичка Марія (котра була першою дитиною Герніха VIII та Катерини Арагонської). Єлизавета посіла трон в 1558 році.

ЗЙОМКИ ФІЛЬМУ

Перед зйомками стрічки, режисер Джозі Рурк наполягла на двох тижнях репетицій, так як відчувала, що для акторів цей процес був надзвичайно важливим, щоб дійсно вдало зіграти свої ролі. «Джозі вміє неповторно задіяти акторський склад та допомогти наладити справжні дружні відносини», - говорить Сірша Ронан. «Вона нагадала нам, що ми були молодими людьми, які вперше в житті закохувалися або відчували великий страх чи невпевненість. Саме ці переживання та почуття мали бути на першому місці, а не те, що ми грали королев. Ми грали людей, що переживали прості людські почуття і це було неймовірно, тому що це було досить не просто».

Процес репетиції включав і час проведений з хореографом Ваяном МакГрегором і тренером, що слідкував за правильністю виконання рухів - Сарою Довлінг. «Знаючи, що 80% нашого спілкування невербальне, ви розумієте як багато залежить від нашої поведінки та рухів. Було важливо зрозуміти як актори будь зображати емоції в різних сценах. Починаючи від танцювальних сцен, до любовних та насильницьких - тіло не бреше».

Марго Роббі працювала з МакГрегором у 2016 році під час зйомок фільму «Тарзан. Легенда» і зазначає, що його інструкції дуже їй допомогли. «Він змінив моє ставлення до костюмів та корсетів», - говорить Роббі. «Я поклялася собі ніколи не носити корсети, я їх просто ненавиджу, вони такі незручні. Але з ним моє відношення до них стало іншим».

Для Джозі Рурк було дуже важливо показати декілька мов у фільмі, на яких в той час розмовляли. Коли Сірша Ронана говорила з шотландським акцентом, режисер хотіла вказати, що Марія говорила мовою «Шотландської низовини», яка була основною для Шотландського суду. В той же час, Сірша розмовляла французькою мовою зі своїм оточення, щоб показати часи проведені Марією у Франції. Сірша Ронан вивчала французьку мову для цієї ролі і це дійсно вражає. Джозі Рурк дуже сподобалася ідея використання французької мови під час особистих діалогів.

В цілому, в стрічці можна почути 5 різних мов: англійська (в англійському суді), з правильною британською вимовою. Французька з французами (Сірша також займалася з репетитором, щоб правильно передати вимову в епоху Ренесансу у Франції). Також можна почути латинську мову (молитва Марії на початку та в кінці фільму). Італійська (Ріцціо промовляє одну фразу на рідній мові) і нарешті шотландська-гельська мова молодого солдата Хайленда.

Сірша Ронан використовувала час репетиції і для покращення свого акценту в ролі Марії. «Протягом усього фільму, коли я не говорю французькою, я розмовляю з шотландським акцентом», - говорить Ронан. «Марія розмовляла шотландською та французькою більшість часу, і лише інколи англійською. Тож потрібно було додати трохи змін. Я хотіла, щоб у Марії був м’який шотландський акцент, котрий би вирізняв її поміж інших. Девід Теннант (родом з Шотландії) сказав, що моя вимова була чудовою - мені було дуже приємно це чути. Також дуже допомагало те, що нас оточували актори з Шотландії: Джек Лауден, Джеймс МакАрдл та Мартін Компстон».

Продюсери та Джозі Рурк також відчували, що було дуже важливо провести зйомки в Шотландії та Англії і відвідати відомі пам’ятки: Глостерський собор, котрий став монастирями та коридорами Гемптон-корт. Склеп собору став камерою, в якій тримали Марію перед стратою.

Відомо, що фільм «Хоробре серце» не знімався в Шотландії, хоча він є однією з їх найвеличніших історій», - говорить продюсер Дебра Хейворд. «Ми були рішуче настроєні знімати там. Було нелегко перевозити всю команду, разом з історичними костюмами, кіньми, каретами та зброєю на кожне віддалене місце зйомки. Але Марія подорожувала по всій Шотландії і перебувала в різних замках. Ми хотіли відтворити цей час і забезпечити дух та атмосферу Шотландії в стрічці».

Кінопродюсер Тім Беван додає: «На мою думку, якщо ти працюєш над стрічкою «Марія – королева Шотландії», то ти повинен проводити зйомки в Шотландії. Шотландська сільська місцевість є важливою в відображенні Марії. Ми хотіли зробити світ Єлизавети досить формальним, в той час як світ Марії більш приземлений».

Джозі Рурк описює свій досвід зйомок дуже відвертим. «Для мене це був незвичайний, енергійний та захоплюючий досвід розповідання історії у відкритій місцевості», - говорить режисер. «Ми хотіли зробити як можна більше в Шотландії і показати Марію в її середовищі, показати її подорож. Під час фільму вона все більше розуміє та любить свою батьківщину. Шотландія – незвичайна країна і вона відображає масштаб історії та того, що відбувалося з Марією в різні моменти фільму. Ми просто хотіли показати Шотландію у всій її величі».

Шотландія відома красою своїх недоторканних пейзажів, відкритою сільською місцевістю, але погода там – це зовсім інша справа, через яку у нас частенько виникали проблеми під час зйомок. «Ми домовилися, що будемо знімати при будь-яких умовах», - говорить Рурк. «Одного ранку ми не могли навіть роздивитися свої руки навпроти обличчя, настільки сильною була злива. Довелося відкласти процес зйомки на декілька годин. Це дуже дивні емоції, але коли все йде добре, відчуття ейфорії не зрівниться ні з чим».

Сірша Ронан погоджується: «Перебування в горах Гленко під час зйомок захоплювало дух. Марія дуже зв’язана зі своєю землею і зі світом, що її оточує, і можливість відзняти все в Шотландії була неймовірною».

Художнику-постановнику Джеймсу Меріфілду було поставлено завдання побудувати декорації на Pinewood Studios так, щоб вони були максимально схожими до величної природи Шотландії. «Щоб фільм виглядав грандіозніше, потрібно було задіяти неймовірні пейзажі Шотландії. Наприклад, декорації Холіруд в Pinewood дуже схожі. Вони високі та широкі, наче виростають зі скелі. Немає нічого гіршого за співставлення локацій та декорацій. Для мене вони повинні бути одним цілим», - зазначає він.

Мерфілд також черпав натхнення з вражаючого замку Блекнесс, недалеко від Единбурга: «Мене дуже вразив той факт, що він виглядав абсолютно органічно серед місцевості. Здавалася, наче він виріс зі скелі, і все закінчилося тим, що я почав створювати схожі декорації в Pinewood».

Командний дух серед акторів на знімальному майданчику зробив процес знімання набагато легшим. «Сірша та Марго заполонили екран», - говорить режисер. «Вони працювали зі мною вперше і було важливо зрозуміти, що я прагнула досягнути в наприкінці, вони ділилися зі мною своєю майстерністю і мене дуже надихнула їх зрілість та щедрість».

Адріан Лестер додає: «Джозі надзвичайна. Я не міг повірити, що це її перший досвід в режисерській ролі. Вона завжди дуже детально уявляла кожну сцену фільму і передавала все чітко, тому що кінематографія, дизайн костюмів, декорації та макіяж – все залишалося вірним стрічці в кожній сцені. Якщо ви поставите на паузу будь-який момент фільму, отримаєте справжню картину 16-го століття. Мені також сподобалася працювати над проектом, так як це був мій перший досвід роботи в історичній драмі». Девід Теннант, у ролі Джона Нокса, захоплювався баченням фільму та лідерством Джозі. «Я вважаю, надзвичайна сила Джозі в розповіданні історій», - говорить він.

Сірша Ронан та Марго Роббі завоювали прихильність своїх колег. Ян Харт, у ролі лорда Мейтленда, говорить: «Я вважаю, Сірша Ронан найкраща акторка, з якою мені коли-небудь доводилося працювати. В ній є щось унікальне, адже вона завжди знала, що робити. Сірша неймовірна, надзвичайно талановита особистість».

Ісмаель Круз Кордова, в ролі Річчо, погоджується: «Більшість моїх сцен були саме з Сіршою, і це величезний для мене досвід. Мені дуже сподобалося спостерігати за нею на знімальному майданчику. Здається, я і сам покращив свої акторські здібності завдяки їй».

«Сірша – одна з кращих світових акторок», - додає Джек Лоуден, котрий зіграв роль лорда Дарнлі. «Не дивлячись на її вік, ви не знайдете нікого кращого за неї. Вона грає роль величної королеви, але в той самий час вона дуже вразлива».

Гай Пірс, котрий грає Вільяма Сесіла, був вражений роботою Марго Роббі в ролі Єлизавети. «Вона приголомшлива», - зазначає Пірс. «Вона розкута, дуже весела і надзвичайно чесна в усьому. Було цікаво з нею працювати, спостерігати за її грою та просто проводити з нею час».

 

 

 

ГАРДЕРОБ ТА ПЕРУКИ

Художник по костюмах Алекс Бірн далеко не новенька в роботі над сукнями епохи Єлизавети. «Я зростала в Статфорді-на-Ейвоні, вивчаючи п’єси Шекспіра», - розповідає Бірн, котра отримала премію Оскар в роботі над фільмом «Єлизавета: Золотий вік». «Для мене – це найкращий час, ви відтворюєте деталі максимально чітко, але в той же час маєте більше можливостей для творчих інтерпретацій, адже неможливо знати все детально».

Бірн працювала над фільмом «Єлизавета», але для «Марія – королева Шотландії» шукала щось абсолютно нове. «Я розуміла, що все має бути інакше, адже це зовсім інша подорож. Тож я запропонувала Джозі своє бачення стрічки і її думка співала з моєю, так ми і почали працювати».

Хоча одяг королев в стрічці привертає найбільше уваги глядачів, Бірн також плідно працювала над костюмами чоловіків, надаючи їм більш сучасного вигляду. «Я хотіла, щоб чоловіки 16-го століття виглядали сексуально і щоб тканини, одягнені героями, були реалістичними». «Як і джинси, вони повинні були прилипати до тіла під час дощу чи вітру. І я відразу подумала про джинсову тканину, що також надало сучасного вигляду історії».

Дебра Хейворд охарактеризувала костюми Бірн «екстраординарними». «Їй вдалося створити таку палітру костюмів, яку я ніколи раніше не бачила».

Дизайнер зачісок та макіяжу Дженні Ширкор, котра отримала премію Оскар за роботу над фільмом «Єлизавета: Золотий вік», тісно співпрацювала з Бірн. «З нею завжди круто працювати», - говорить Ширкор. «Алеск Бірн блискуче модернізувала костюми, що дозволило нам погратися з зачісками і додати їм трохи сучасного вигляду, особливу у випадку Марії. Шотландських чоловіків ми зобразили більш співзвучними дикій природі, а от чоловіки англійського двору були більш доглянутими».

Дженні Ширкор також працювала над макіяжем Роббі, щоб показати наслідки важкої хвороби Єлизевати. «Через віспу її шкіра дуже змінилася і ми намагалися зобразити все максимально реалістично, але в той же час, я хотіла щоб стиль відрізнявся від того, який ми створювали для Кейт Бланшет».

Марго Роббі говорить, що хоча костюми, зачіски та макіяж завжди є частиною поєднання з персонажем, її досвід в «Марія – королева Шотландії» був особливим. «Мені дуже сподобалося працювати з Дженні Ширкор і Алекс Бірн, вони володіють величезними знаннями, завдяки чому, нам вдалося створити ще масштабніше дійство ніж раніше».

«Я дуже ціную те, як багато вони вклали в цей фільм, деталі, про які глядачі можливо і ніколи не дізнаються», - продовжує Роббі. «Алекс Бірн багато читала про морських монстрів, в котрих дуже вірували в ті часи. Потім вона додавала ці деталі в костюми Єлизавети. Все, що ви бачите на одязі Єлизавети, знаходиться там з причини. Знаючи ці особливості, я дуже цінувала їх роботу. Зачіски та макіяж Дженні дуже вплинули на мою гру, я відчула на собі переміни, котрі змінили свого часу Єлизавету.

Сірша Ронан коментує: «У Марії було дуже руде волосся, але для того щоб надати контраст, ми вирішили піти на більш радикальні міри і зробити її волосся вогняно-рудим. Кольори, що носить Марія змінюються і Алекс показує нам подорож, яку ми переживаємо разом з героїнею. Спочатку, вони блідо-голубі, але до кінця фільму стають все більш темними та похмурими».

Увага до деталей костюмів стосувалася всіх, кого можна побачити на екрані, незалежно від ролі. «Ми замовляли костюми одночасно з фабрик Польщі, Англії та Індії».

Лорі Соларі довелося працювати з воєнною точністю аби підготувати акторів другорядних планів для роботи в кожній сцені. «За моїми оцінками, на кожну людину відводилося по 20 хвилин», - каже вона. «Ми просили їх приходити по групам, починаючи з 5-ї ранку. Кожна група займала по три години підготовки, адже все мало бути ідеально: перуки, грим, бороди та вуса. Образ Єлизавети дуже непростий і на підготовку теж пішло дуже багато часу».

Одним з другорядних акторів був історик Джон Гай. Він згадує цей досвід з усмішкою. «Мого героя звали єпископ №1, у нього навіть не було імені, тому що ми не знаємо хто конкретно одружився на Марії. Дивно, але історичні хроніки нічого про це не згадують. Мене можна побачити в банкетній сцені. Я чудово провів час і насолодився кожною хвилиною зйомок», - говорить він.